Reklam
Jag har delat ut reklam som ett extrajobb och vi fick tydliga instruktioner att inte lämna någon reklam till de som hade "ej reklam" på dörren. Detta gäller för alla brevbärare, tyvärr helt i onödan. Företag idag adresserar sin reklam till mottagaren för att den ska räknas som post och inte reklam vilket gör att den alltid kommer in i huset. Det här tycker jag är fel!
Tvinga företag att märka sin reklam med "REKLAM" så att de som inte vill ha den (jag slänger allt direkt ändå) slipper den och de som tar emot den garanterat vet om att det är reklam. Ibland kommer det reklam som är utformad som något helt annat för att lura den okritiske mottagaren att ta ner garden och ta emot budskapet i brevet, ett budskap som alltid innehåller ordet "köp".
Hur svårt kan det vara för våra beslutsfattare att införa bestämmelser som denna? Reklam ska inte komma in i hem som inte vill ha reklam, de regler som finns är föråldrade och utan verkan!
Tvinga företag att märka sin reklam med "REKLAM" så att de som inte vill ha den (jag slänger allt direkt ändå) slipper den och de som tar emot den garanterat vet om att det är reklam. Ibland kommer det reklam som är utformad som något helt annat för att lura den okritiske mottagaren att ta ner garden och ta emot budskapet i brevet, ett budskap som alltid innehåller ordet "köp".
Hur svårt kan det vara för våra beslutsfattare att införa bestämmelser som denna? Reklam ska inte komma in i hem som inte vill ha reklam, de regler som finns är föråldrade och utan verkan!
Kommentarer
Trackback